Jeśli zastanawiasz się nad skorzystaniem z Service Design, czyli projektowania i optymalizacji usług, to z pewnością przed oczami stają Ci dodatkowe pieniądze, które musisz z tego tytułu wydać. Od razu też nasuwa się myśl, czy rzeczywiście warto inwestować gotówkę w tego typu usługi. Są to rozważania jak najbardziej trafne i trzeba się nad nimi pochylić. Jednak odpowiedź zazwyczaj jest jedna. Warto.
Co to jest Service Design?
Service Design to proces projektowania i optymalizacji usług. Najczęściej do jego przeprowadzenia potrzebni są specjaliści, dzięki którym będzie to możliwe i skuteczne. Za pomocą Service Design powstają nowe rozwiązania, które mogą się okazać w firmie przydatne. Dzięki tej usłudze łatwiej dostrzec także ewentualne błędy i je wyeliminować. Możliwe są przy tym zmiany poszczególnych działań firmy, które akurat tego wymagają. Dzięki temu całość zyskuje nową, skuteczniejszą jakość.
Czy Service Design jest drogi?
Choć jest to źle postawione pytanie, można spróbować na nie odpowiedzieć. Service Design wymaga zatrudnienia specjalistów. Można spróbować przeprowadzić ten proces samodzielnie, jednak najczęściej to mało skuteczne działanie. Nie mamy przy nim obiektywnego spojrzenia a przy tym boimy się zmian.
Zespół z zewnątrz złożony jest ze specjalistów, również z dziedzin, które mają bezpośredni wpływ na wyniki pracy danej firmy. Ludzie pracujący przy danym projekcie mogą pochwalić się obiektywizmem, doświadczeniem i skutecznością. Mogą dzięki temu powstać rozwiązania, które sprawią, że firma zacznie dużo lepiej prosperować.
Tak, są to usługi, za które należy zapłacić, najczęściej niemałą sumę. Jednak – jeśli wybierzesz naprawdę dobrych specjalistów – będzie to suma absolutnie adekwatna do przeprowadzonych w ramach tego procesu działań.
Czy warto wydawać pieniądze, jeśli firmie wiedzie się nie najlepiej?
Jeśli dana firma zmaga się z trudnościami, to najczęściej dlatego, że coś nie funkcjonuje w niej tak, jak powinno. A jeśli założyć przy tym, że przyjdzie ktoś, kto dokładnie wskaże, co jest problemem i pomoże to usunąć? Śmiało można przypuszczać, że to pozwoli firmie zażegnać kryzys i otworzyć przed sobą nową perspektywę.
A to właśnie zadanie Service Design. Można zatem uznać, że poniesione koszty to świetna inwestycja. Inwestycja, która się zwróci. Dlatego zdecydowanie warto wygospodarować na nią odpowiednią ilość środków. Warto przy tym zadać odwrócone pytanie: czy upadającą firmę stać na to, by nie skorzystać z Service Design?