Artykuł partnera.
Klik i już w koszyku! Zakupy przez Internet zyskują coraz większą rzeszę zwolenników. Bez wychodzenia z domu, w kapciach, na kanapie przy ulubionym serialu wypełniamy elektroniczne koszyki i cieszymy się z nowych nabytków. A przedsiębiorcy przekierowują swoje biznesy do sieci.
Pandemia w znaczny sposób zweryfikowała podejście przedsiębiorców do handlu. Budowa sklepów internetowych prestashop dla wielu okazała się koniecznością. By sprzedawać musieli zaistnieć w sieci. Jak zabrać się za projektowanie stron internetowych ?
Budowa sklepów internetowych PrestaShop to trudne zadanie
O ile prostą stroną internetową możemy spróbować zaprojektować sami za pomocą prostych, ogólnodostępnych konfiguratorów, tak budowa sklepu internetowego może przysporzyć wielu kłopotów. I w tym przypadku zalecane jest jednak skorzystanie z wiedzy i doświadczenia specjalistów. E- sklepy to jedne z najbardziej zaawansowanych projektów internetowych. Nie tylko przedstawiają produkty, ale wspierają cały proces sprzedażowy. To narzędzie, które umożliwia kupowanie po stronie klienta, a po stronie administracyjnej nadzorowanie całego przebiegu transakcji od zamówienia i zapłaty, po wystawienie faktury i śledzenie przesyłki.
Budowa sklepu internetowego w oparciu o PrestaShop
Sklepy internetowe często oparte są o oprogramowanie PrestaShop. To skuteczne i bardzo rozbudowane narzędzie posiadające dużą ilość modułów, które można dowolnie dopasowywać do potrzeb biznesu. Umożliwia tworzenie sklepów obsługujących nawet tysiące zamówień dziennie. I daje wiele możliwości. Poza sprawnych przebiegiem procesu zakupowego od wyświetlenia produktu, umieszczeniu go w koszyku, naliczeniu rabatu i przeprowadzenia płatności, administrator będzie mógł dodatkowo wyposażyć swój e-sklep w śledzenie przesyłek, panel do wystawiania i wysyłania faktur, a nawet zarządzać newsletterem. Sklepy zbudowane na PrestaShop mogą być zintegrowane także z takimi platformami jak Allegro.pl. Co ważne, mogą także dobrze wspierać pozycjonowanie strony w wyszukiwarkach Google i dzięki temu pozyskiwać nowych klientów.
Postaw na prostotę
Sama szata graficzna sklepu może być dowolnie dostosowana do marki. Warto jednak pamiętać by strona była intuicyjna, prosta i przejrzysta. To ułatwi robienie zakupów klientom. Jeśli już na etapie poszukiwania produktów klient będzie miał problem z ich znalezieniem najprawdopodobniej zrezygnuje i poszuka u konkurencji. Warto zatem przed przystąpieniem do budowy sklepu zastanowić się nad jego strukturą. Stworzyć rozbudowane menu i zadbać o dobrą kategoryzację produktów. A w trakcie budowy sklepu na bieżąco testować stronę pod kątem łatwości użytkowania.
Budowa sklepu internetowego to trudny proces. Jeśli nie mamy doświadczenia w tego rodzaju zadaniach warto zdać się na profesjonalną agencję reklamową, która podpowie, co robić by odnieść internetowy sukces.