Przy projektowaniu materiałów marketingowych należy uwzględnić różnorodne czynniki, by dotrzeć do określonej grupy odbiorców. Jednym z ważnych elementów na etapie koncepcyjnym jest psychologia barw. Dlaczego ma ona tak duże znaczenie?
Wpływ na odbiorcę
Odpowiednio dobrany kolor materiału marketingowego lub elementu, tworzącego wizerunek marki, może zachęcić klienta do skorzystania z usług oferowanych przez firmę. Chcąc wywoływać u odbiorcy silną ekscytację i nakłonić go do szybkiej reakcji, warto zdecydować się na wykorzystywanie czerwonej barwy. Kolor ten oddziałuje bowiem na emocje, przyśpieszając odzew człowieka na skierowany do niego komunikat o trzynaście procent. Żółta barwa kojarzy się natomiast z ekspresową obsługą i bezpieczeństwem. Budzą one ponadto w człowieku radość. Za barwę natury uznaje się natomiast zieleń. Jeśli marka chce zareklamować siebie jako niezawodny i wiarygodny brand, któremu można zaufać, warto zdecydować się na zastosowanie niebieskich materiałów reklamowych. Świetne rozwiązanie stanowi również wykorzystanie tej barwy przy projektowaniu logo. Czerń symbolizuje natomiast prestiż, elegancję i tajemniczość.
Kolor dostosowany do branży
Dobierając kompozycję barw, warto pamiętać, że ich percepcja zależy od płci oraz wieku konsumentów. Stosowane kolory powinny ponadto odpowiadać branży, w której specjalizuje się firma. Czerwony, symbolizujący pasje i energię, stanowi idealne rozwiązanie w przypadku sportowych brandów oraz przedsiębiorstw motoryzacyjnych. Na wykorzystanie tego koloru w materiałach marketingowych powinny również zdecydować się firmy, zajmujące się cateringiem. Niebieski kojarzony ze stałością jest świetną propozycją dla brandów z obszaru nowych technologii. Głęboki odcień zieleni warto natomiast zastosować w przypadku usług kosmetycznych.
Psychologia kolorów to ważny element przy opracowywaniu koncepcji projektu materiału reklamowego. Warto również pamiętać, by narzędzia promocyjne miały dobrą jakość. Profesjonalne materiały można zrealizować dzięki firmie, której oferta dostępna jest na stronie https://chroma.pl/pl/ulotki.