Grywalizacja w firmie.

Czy powinieneś wprowadzić grywalizację do swojej firmy?

Grywalizacja to przeniesienie mechanizmów charakterystycznych dla gier do obszarów, które nie są bezpośrednio związane z graniem. Jednym z miejsc, w których grywalizacja doskonale się sprawdza jest środowisko biurowe. Praca, chociaż nie ma nic wspólnego z zabawą, może być wykonywana chętniej i lepiej, jeśli rozbudza emocje. Czy warto zatem wprowadzić grywalizację do swojej firmy?

Walka o zaangażowanie pracownika

Praca, choć przynosi wymierne korzyści płacowe, tylko w niektórych przypadkach jest czymś, co wykonujemy z przyjemnością. Między innymi dlatego tak łatwo jest popaść w rutynowe wykonywanie swoich zadań, co w oczywisty sposób zmniejsza produktywność. Robimy tyle, ile musimy – ani odrobiny więcej. I tu do gry wkracza grywalizacja. Odpowiednio wprowadzone i jasne zasady, systemy punktowe, feedback i oczywiście nagroda – te wszystkie elementy motywują do tego, by wykonywać swoją pracę i wygrywać. Niemały wpływ na wyniki ma także konkurowanie z innymi pracownikami. Dlaczego to wszystko działa? Ponieważ umożliwia wpływanie na zachowania poprzez odwoływanie się do pierwotnych potrzeb. Tak, grywalizacja ma swoje podstawy w psychologii ewolucyjnej. Warto zajrzeć na blog Gamfi, by dowiedzieć się więcej na temat naukowych aspektów przemawiających za grywalizacją.

Łatwiejsza nauka

Osiągnięcie celu jest niemożliwe, jeśli pracownik nie został odpowiednio przygotowany do wykonywania swojej pracy. Nauka w firmach zwykle polega na zapamiętywaniu informacji w ogromnych ilościach, co niektórym może sprawiać trudność, u innych zaś nie będzie efektywne. Regularna i długoterminowa grywalizacja, wprowadzona już na etapie onboardingu, przynosi dużo więcej korzyści. Chociażby poprzez jasny system oceniania i tworzenie rankingów umożliwiających zwiększenie zaangażowania w naukę poprzez porównywanie się do innych pracowników.

Grywalizacja, choć czerpie swoje zasady z gier, nie ma jednak nic wspólnego z zabawą – czego obawia się wielu pracodawców. Na stronie https://www.gamfi.com/ dowiecie się jeszcze więcej na temat zwiększenia wyników sprzedażowych, które można osiągnąć dzięki grywalizacji.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

Strona korzysta z plików cookies, aby korzystać z naszego portalu zaakceptuj - politykę prywatności.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close