Czym jest chiński serwis Alibaba?

Kobieta korzysta na telefonie z chińskiego serwisu

Artykuł sponsorowany.

Firma została założona w 1999 roku przez Jacka Ma, a jej główną funkcją było promowanie chińskich eksporterów na skalę międzynarodową. Alibaba jest obecnie największym portalem e-commerce, nie tylko w Chinach, ale na całym świecie. Witryna generuje setki milionów użytkowników, a także miliony sprzedawców. Koncern poza alibaba.com, jest właścicielem takich serwisów jak, taobao.com, czyli największego sklepu internetowego w Chinach i tmall.com, który jest platformą sprzedającą markowe towary. Twórcy Alibaby również stworzyli alipay.com, który operuje płatnościami i jest chińskim odpowiednikiem Paypal. Serwis działa w czterech głównych sektorach: e-commerce, bankowości, technologii, a także przetwarzaniem i uwierzytelnianiem informacji w chmurze.

Platforma Alibaba

Alibaba początkowo była platformą łączącą firmy z konsumentem (b2c), firmy z firmami (b2), lub konsumenta z konsumentem (c2c). Obecnie te funkcję podzielone są między trzema serwisami: taobao.com (c2c), tmall.com (b2c) i alibaba.com (b2b). Oryginalna witryna łączy firmy z globalnymi producentami, co pomaga przedsiębiorcom na całym świecie w wyszukaniu najatrakcyjniejszej oferty, a następnie produkcję masową danego produktu i jego import do rodzimego kraju. Taobao jest największym serwisem e-commerce na świecie, który jest w pierwszej dziesiątce najczęściej odwiedzanych stron internetowych. Platforma jest odpowiednikiem znanego na zachodzie Ebaya, który łączy konsumentów i umożliwia im wymianę produktów. Tmall działa podobnie do Amazona, strona internetowa jest drugą co do wielkości witryną e-commerce na świecie i oferuje ponad 70 000 chińskich, jak i międzynarodowych marek.

Sam serwis Alibaba umożliwia wyszukiwanie dostawców z Chin i najatrakcyjniejszych ofert, bez potrzeby wyjazdu do Państwa Środka. Co więcej umożliwia negocjacje ceny z kontrahentami chińskimi, a także zapewnia dodatkowe usługi takie jak, ubezpieczenie produktu na czas transportu, czy świadczenia logistyczne. Należy jednak uważać na oszustwa, ponieważ status członka premium, wcale nie świadczy o tym, czy sprzedawca jest zweryfikowany.

W Polsce swoją popularnością cieszy się Aliexpress, czyli kolejna platforma łącząca kupców z producentami. Jednak w porównaniu do Alibaby, witryna umożliwia zakup pojedynczych przedmiotów. Alipay jest jedną z najszybciej rozwijających się usług płatniczych, a to co ją wyróżnia to przede wszystkim możliwość inwestowania środków pieniężnych w różne akcje.

Na sukces Alibaby składa się trafianie do dużej grupy konsumentów, skupiających zarówno osoby prywatne, a także przedsiębiorców szukających najlepszych ofert i tworzących hurtowe zamówienia. Platforma stale się rozwija, szybko zauważa aktualne trendy i tworzy nowe rozwiązania. Jest również łatwa w użytku i skupia szeroką ilość usług w jednym miejscu, przez co jest chętnie wybierana.