Kobieta w biurze szuka niszy dla swojego biznesu

Myślisz o rozpoczęciu działalności w branży e-commerce? Teraz jest doskonały moment na start – zwłaszcza że prognozy mówią o stabilnym, 12-procentowym wzroście rynku e-sprzedaży w Polsce co najmniej do 2026 roku. Pytanie jednak: co sprzedawać, aby móc liczyć na zyski? Oto kilka wskazówek, które ułatwią ci znalezienie swojej niszy rynkowej w e-commerce.

Dobra nisza rynkowa w e-commerce, czyli jaka?

Na powyższe pytanie nie istnieje jedna, uniwersalna odpowiedź. To, jaką decyzję podejmiesz, może być uzależnione m.in. od:

  • bieżącego profilu prowadzonej działalności – jeżeli sprzedajesz określone towary stacjonarnie, w tej branży zapewne jesteś specjalistą. Ponadto „wydeptałeś ścieżki” u dostawców, przez co możesz zaproponować konkurencyjne ceny. Wchodzenie na zupełnie nowy rynek może być ryzykiem;
  • planowanej skali działalności – a co za tym idzie, budżetu. Jeżeli zaplanujesz np. sprzedaż sprzętu RTV, początkowa inwestycja w produkty może być wysoka. Natomiast jeżeli pragniesz dystrybuować dekoracje DIY, próg wejścia będzie znacznie mniejszy;
  • twojego doświadczenia i wiedzy – dobrze być ekspertem w dziedzinie, z którą związany jest sprzedawany towar. Dzięki temu można skuteczniej doradzić do klientów i zyskać wysoki poziom wiarygodności;
  • obecnych trendów na rynku e-commerce – warto je prześledzić i zobaczyć, jakie towary aktualnie sprzedają się najlepiej. To może być dobra wskazówka do wybrania niszy biznesowej.

Pewne jest jedno: decyzję warto dobrze przemyśleć, a przed jej ostatecznym zatwierdzeniem trzeba dokładnie przeanalizować konkurencję i odpowiedzieć sobie na pytanie, w czym jesteś w stanie ją przebić.

Jakie kategorie produktów sprzedają się najlepiej w internecie?

Jedną ze wskazówek, które pomogą ci podjąć decyzję o niszy e-commerce, w którą warto wejść, są najpopularniejsze kategorie produktów kupowane on-line. Jak pokazuje raport Gemius „eCommerce w Polsce 2021”[1], najchętniej kupowane są:

  • odzież, akcesoria i dodatki,
  • obuwie,
  • kosmetyki,
  • sprzęt komputerowy.

Są to oczywiście bardzo szerokie obszary tematyczne, w których nadal można znaleźć miejsce dla siebie. Przykładowo, warto przyjrzeć się bliżej trendowi na naturalne kosmetyki, który obecnie dominuje, i to takie produkty wprowadzić do sprzedaży, zamiast bazować na typowych markach „supermarketowych”. Możliwości jest oczywiście znacznie więcej – np. dystrybucja produktów do car-detailingu, półproduktów do tworzenia dekoracji DIY, półproduktów do kosmetyków, designerskich etui do telefonów… można tak długo wymieniać.

Pamiętaj także, że o sukcesie twojego sklepu internetowego zadecyduje także jakość obsługi e-commerce pod względem logistycznym. Zapewnij sobie pomoc fachowców w zakresie magazynowania, konfekcjonowania produktów, kompletacji i wysyłki zamówień, a także obsługi zwrotów. Poznaj szczegóły – skontaktuj się z ekspertami Cordis Logistic, którzy pomogą ci zadbać o sprawne obsługiwanie klientów, a co za tym idzie – o wysoką renomę twojego e-sklepu.

[1] https://www.gemius.pl/wszystkie-artykuly-aktualnosci/raport-e-commerce-w-polsce-2021.html

By adminbp

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

Strona korzysta z plików cookies, aby korzystać z naszego portalu zaakceptuj - politykę prywatności.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close