Jakie są zarobki copywritera?

Kobieta przed laptopem pracuje jako copywriter

Zarobki copywriterów to dosyć płynna materia i grząski grunt, ponieważ nie ma czegoś takiego jak dolna granica w przypadku freelancerów. Z całą pewnością istnieje granica górna, aczkolwiek i tutaj rozstrzał dochodów jest bardzo zróżnicowany. Mogłoby się wydawać, że to jeden z tych zawodów, w którym wiele zależy od samego pracownika. Jest jednak znacząca różnica pomiędzy osobą zatrudnioną w większej firmie oraz osobą, która uprawia pewnego rodzaju freelance i samodzielnie dobiera sobie zlecenia, które faktycznie zdają się być najbardziej lukratywnymi. Ile zarabiają copywriterzy i co należy do ich obowiązków?

Kim w ogóle jest copywriter?

Można śmiało powiedzieć, że praca jako copywriter to dosyć kreatywna praca, która może zamienić się również w satysfakcjonujące źródło dochodu. Copywriter to osoba odpowiedzialna za tworzenie warstwy tekstowej w różnego rodzaju akcjach marketingowych, ale również osoba, która zajmuje się tworzeniem unikatowych artykułów na blogi czy inne strony internetowe. Do jego obowiązków należy również tworzenie tekstów o wątpliwej jakości merytorycznej, w których tak naprawdę liczy się przede wszystkim obecność słów kluczowych. To one będą miały największe znaczenie z perspektywy pozycjonowania strony i sprawiania, że znajdzie się na górnych szczeblach wyszukiwarki. Tworzenie tekstów SEO może odbywać się różnymi kanałami. Ile zarabia copywriter na etacie?

Etat nie jest dobrym rozwiązaniem dla copywritera

Z całą pewnością praca na etat jest pewnego rodzaju poczuciem bezpieczeństwa i świadomością, że pracujemy wyłącznie w określonych umową godzinach. Niemniej, szacuje się, że średnie zarobki osoby odpowiedzialnej za copywriting w jakiejkolwiek polskiej firmie oscylują wokół 3-4 tysięcy złotych brutto. Nie jest to wobec tego powalająca kwota, dla której warto się przykuć do biurka. Wielu copywriterów zaczynało swoją karierę właśnie w taki sposób, by po kilku latach stwierdzić, że są gotowi na otwarcie własnej działalności i świadczenie usług tego rodzaju na swoich warunkach. Niektórzy z nich decydują się na freelance i umowę na zlecenie. Wbrew pozorom nie jest to idiotyczny pomysł. Copywriter pracujący na własnych warunkach jest w stanie zarobić o wiele więcej, oferując swoje usługi w sieci i korzystając z dostępnych narzędzi umożliwiających realizowanie się w zawodzie. Zarobki copywriterów mogą wówczas znacząco się zmienić.

Jak zacząć pracę bez etatu?

Pozyskiwanie nowych klientów to kluczowa sprawa, która dla doświadczonego już w jakiś sposób copywritera nie będzie żadnym kłopotem. Warto stworzyć coś na wzór portfolio z najlepszymi napisanymi przez nas tekstami. To one mają świadczyć o naszym doświadczeniu i faktycznej umiejętności posługiwania się językiem polskim. Warto również spróbować swoich sił na platformach pośredniczących, w których pojawiają się zlecenia dla copywriterów. Faktem jest, że czasami gra nie jest warta świeczki, choć dla osoby posiadającej pewnego rodzaju lekkość pióra pisanie na zadany temat nie powinno być problemem, a jedynie rozgrzewką przed faktyczną pracą. Copywriter freelancer z niewielką bazą stałych klientów i wspomagającymi platformami jest w stanie zarobić przeszło 6 tysięcy złotych brutto w ciągu miesiąca. Warto jednak uwzględnić szybkość i łatwość swojego pisania. Niektórzy copywriterzy faktycznie piszą szybko i bez zarzutu, ale dla całej reszty szybkie pisanie bywa zbyt obciążające, a research zbyt czasochłonny. Faktem jednak pozostaje, że każdy kolejny tekst zaakceptowany przez klienta należy traktować jako element praktyki, który finalnie pomoże osobie o lekkim doświadczeniu zdobyć potrzebną wprawę. Praca jako copywriter bywa wymagająca i z całą pewnością zdarzają się kryzysy związane z weną, aczkolwiek pewne rzeczy każda osoba pisząca jest w stanie sobie wypracować.