Zakupy przez internet na laptopie

Klienci często odwiedzają Twój sklep, dodają produkty do koszyka, a następnie je porzucają, opuszczając sklep bez dokonania transakcji? To problem, który dotyczy wszystkich sklepów internetowych. Z pewnością warto jednak zawalczyć o porzucone koszyki – jest to łatwiejsze i tańsze niż pozyskanie nowych klientów. Sprawdź, jak możesz je uratować.

Dlaczego klienci porzucają koszyki?

Skomponowanie koszyka w e-sklepie zwykle zajmuje co najmniej kilka lub kilkanaście minut. Skoro klient poświęca swój czas, oznacza to, że nie porzuca swoich zakupów bez powodu. Przyczyn może być wiele. Często mają one wiele wspólnego z UX (user experience, czyli doświadczeniem użytkownika) lub sposobem organizacji procesu zamówienia czy dostawy. Do czynników, które najczęściej powodują porzucanie koszyków należą:

  • niejasny lub zbyt długi proces zakupowy,
  • ukryte koszty,
  • brak ulubionej formy wysyłki lub zbyt długi czas wysyłki,
  • brak preferowanej formy płatności lub niebudzące zaufania formy płatności,
  • zbyt wolne ładowanie strony,
  • niedostosowanie wyglądu strony do urządzeń mobilnych,
  • niemożność przejścia do zakupu ze względu na zły design strony.

Większość tych czynników jest całkiem prosta do wyeliminowania. Wystarczy więc dokładnie zbadać stronę i cały proces zakupowy, a następnie przejść do jego udoskonalania. Trzeba jednak wiedzieć, że nie da się całkowicie uniknąć porzuconych koszyków. Niektórzy z klientów mogą bowiem kompletować swoje zakupy, będąc dopiero na etapie porównywania ofert różnych sklepów lub po prostu nie wiedząc jeszcze, co kupią.

Ratowanie porzuconych koszyków – zadbaj o klienta

Jedną z najprostszych metod na zmniejszenie ilości porzuconych koszyków jest zaoferowanie klientom wygodnych opcji dostawy lub płatności. Wiele osób kupujących online jest przyzwyczajonych do swoich ulubionych metod i szybko rezygnuje z zakupu, gdy okazują się niedostępne. Jeśli chodzi o płatności, szczególnie popularne są cenione za wygodę i bezpieczeństwo szybkie przelewy. Współpracę z serwisem oferującym tego typu płatności można nawiązać bardzo łatwo przez Internet – na stronie https://www.dotpay.pl/. Warto zadbać również o szeroki wybór metod dostawy, współpracując z co najmniej kilkoma przewoźnikami.

Koniecznie sprawdź również, czy proces zakupowy jest prosty i nie zawiera żadnych ukrytych kosztów czy pułapek. Strona musi równie dobrze działać na komputerach i urządzeniach mobilnych. Warto też przeprowadzić testy szybkości – internauci są współcześnie bardzo niecierpliwi i szybko rezygnują z przeglądania witryn, które każą im czekać na załadowanie zawartości.

Zastosuj remarketing, by uratować porzucone koszyki

Aby zmniejszyć ilość porzuconych koszyków, warto też wzmocnić reklamę, zwracając szczególną uwagę na remarketing dynamiczny. To forma promocji pokazującej klientowi produkty, które dodał do koszyka lub oglądał w sklepie. Świetnym pomysłem jest remarketing na stronach (realizowany w ramach reklam Google), ale dobre efekty przynosi też mailing. Wiadomości o porzuconym koszyku są wysyłane bezpośrednio na skrzynkę klienta, co często zachęca do zakupów. Świetnym trikiem jest dołączenie do takiego maila kodu rabatowego – wówczas jego skuteczność będzie jeszcze większa!

By adminbp

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

Strona korzysta z plików cookies, aby korzystać z naszego portalu zaakceptuj - politykę prywatności.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close