Dla jakich firm i w jaki sposób telefon może być kluczowym narzędziem sprzedaży?

Dla jakich firm i w jaki sposób telefon może być kluczowym narzędziem sprzedaży?

Klienci najczęściej dzwonią do firmy na etapie finalizacji transakcji. To dlatego umiejętnie poprowadzona rozmowa i zdolność do udzielenia kluczowych informacji na tym etapie może skutkować niezwykle wysoką skutecznością telefonu w procesie sprzedaży.

Znaczenie telefonu w firmie

Co więcej, w niektórych branżach telefon może mieć jeszcze większe znaczenie. Które firmy i z jakich sektorów mogą szczególnie zyskać na dobrze prowadzonej obsłudze i sprzedaży telefonicznej i dlaczego faktycznie nie można jej oferować bez technologii VoIP?

Rozmowa telefoniczna to wymiana konkretnych informacji w krótkim czasie, zwykle natychmiast po nawiązaniu kontaktu bez klienta. To kluczowy powód, dla którego ma ona tak duże znaczenie w segmencie usług lokalnych i B2B, gdzie klienci albo potrzebują informacji “na już” – o dostępności towaru czy terminach, lub mają do zakupu podejście bardziej metodyczne. Dla tych firm telefon może mieć ogromne znaczenie w procesie sprzedaży. Odbierany przez nie wolumen połączeń nie musi być duży, gdyż ich wartość i prawdopodobieństwo sukcesu (w postaci finalizacji transakcji) są bardzo wysokie. Jednocześnie ich utrata może być bardzo bolesna.

Jest to powód, dla którego firmy z tych segmentów powinny im skutecznie odbierać połączenia telefoniczne. Dzwoniący klienci nie mogą słyszeć sygnału zajętości. Firma musi podejmować podejmować połączenia zawsze i jak najszybciej – bez względu na dostępność pracowników. Ostatecznie – nie zostawiać klienta bez informacji, dlaczego rozmowa nie mogła się odbyć.

Tę funkcjonalność zapewnia wirtualna centrala i telefonia VoIP. To na nich oparty jest faktycznie każdy system call center. Dzięki funkcji kolejkowania połączeń (ACD: automatic call distribution) system odbierze telefon zawsze i wykona przygotowane przez administratora instrukcje. Zwykle, w godzinach pracy firmy jest to jak najszybsze połączenie z pierwszym wolnym pracownikiem, lub przytrzymanie klienta na linii do momentu aż ktoś może odebrać telefon (proszę czekać… w kolejce na rozmowę czeka pięć osób…). Po godzinach pracy firmy system może kierować dzwoniącego do innych komunikatów (np. z prośbą o pozostawienie numeru), wysyłać wiadomości SMS czy kierować do telefonicznej samoobsługi z usługą IVR (Interactive Voice Response). Słowem – robić wszystko, żeby nie zmuszać klienta do frustrującego ponawiania połączeń lub dać mu konkretną informację zwrotną, jeżeli telefonu nie uda się odebrać (np. automatyczna wiadomość, że pracownik odbierze w przeciągu godziny, albo następnego dnia rano).

Takie zabiegi i wbrew pozorom proste działania mogą mieć kolosalne znaczenie dla ostatecznej liczby pozyskanych klientów. Jeżeli jedyne co usłyszy klient, to głuchy, nie niosący ze sobą konkretnych informacji sygnał zajętości – to nie będzie próbować się do firmy dobić. Raczej natychmiast zadzwoni do konkurencji.

Reasumując, wirtualna centrala i telefonia VoIP pozwolą z firmowego telefonu przygotować tak samo inteligentne i responsywne narzędzie jak np. e-mail. Bo jeżeli dla tej usługi konfigurujemy automatyczne odpowiedzi i grafiki działania, to dlaczego takiej samej uwagi nie poświęcić kanałowi, gdzie klienci oczekują szybkiej odpowiedzi, ale mogą też dać firmie duży zysk?

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

Strona korzysta z plików cookies, aby korzystać z naszego portalu zaakceptuj - politykę prywatności.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close