Czym jest ślepota banerowa?

wlaczony laptop na biurku

Reklamy w sieci wręcz zalewają strony www, dlatego nikogo już nie dziwią kolejne wyskakujące okienka. Potencjalni klienci nie przepadają za agresywną reklamą i jej przekazem, a im baner jest bardziej widoczny i kontrastujący z otoczeniem, tym większe prawdopodobieństwo tzw. ślepoty banerowej.

Czym jest ślepota banerowa i z czego wynika?

Ślepota banerowa to nic innego jak odruchowe ignorowanie przez użytkowników stron, elementów wyglądających jak reklamy. Internauci, którzy są przyzwyczajeni do intensywnego wyświetlania reklam, dobrze wiedzą, w jakim momencie się one pojawią oraz z której strony. Reklamy o nieinteresującej ich treści lub całkowicie pozbawione przydatnych informacji od razu są pomijane, a jeśli jest ich dużo, może to powodować, że potencjalny klient zrezygnuje z odwiedzania strony. Jednym z głównych powodów ignorowania reklam jest również świadomość odbiorcy, co do jej obecności w konkretnym miejscu witryny. Dodatkowo może być to także źle dobrany format reklamy. W takim przypadku przedsiębiorca powinien skorzystać z pomocy profesjonalistów zajmujących się optymalizacją reklam, np. Adnext.

Czy reklama display działa?

Ten rodzaj reklamy znany jest w środowisku digital marketingowym od dawna. Dzięki wykorzystaniu siły obrazu i podchwytliwych haseł realizuje cele marketingowe, wizerunkowe oraz sprzedażowe. Rolą takiej reklamy jest przyciągnięcie użytkowników i nakłonienie ich do podjęcia określonego działania. Występuje najczęściej w formie reklam tekstowych, graficznych lub wideo. W przypadku kampanii reklamowych nastawionych na zasięg może wciąż przynosić bardzo dobre efekty. Planowanie doboru narzędzi zawsze powinno zacząć się od określenia, jaki cel reklamowy chcemy osiągnąć, a także, do którego segmentu klientów, z całego lejka sprzedażowego, chcemy dotrzeć. Aby reklama była skuteczna, warto trochę nad nią popracować, żeby przyciągała wzrok i stała się atrakcyjna wizualnie. W dobie ślepoty banerowej nadal można tworzyć skuteczne banery.