Mężczyzna ułożył napisac content marketing na biurku

Content to jeden z najważniejszych elementów marketingu. Odpowiednio opracowana strategia opiera się o wartościowe treści, które skierowane są do odbiorców marki – obecnych, jak i potencjalnych. Czym jest content marketing? Jak tworzyć użyteczne treści? Sprawdźmy!

Content marketing – czym jest?

Content marketing to sposób docierania do odbiorców za pomocą treści, które odpowiadają na ich potrzeby. Powinien opierać się na dystrybucji wartościowych, intrygujących treści, które pozwolą na zdobycie zainteresowania i wywołanie zaangażowania w społeczności odbiorców. Strategia może opierać się na wszystkich kanałach przekazu, a celem jest to, by była dobrze zoptymalizowana do grup odbiorców. Odpowiednio dobrany język komunikacji ma bowiem znaczenie dla konwersji i osiągania celów marketingowych. Pomóc w tym może Agencja Content Marketing, która posiada doświadczenie w realizowaniu takich przedsięwzięć. Opracowanie strategii content marketingowej wyznacza cel działań i sposób ich prowadzenia. Nadaje spójności i jest kluczem do osiągania zamierzonych efektów.

Jakie korzyści daje marketing treści?

Zalet content marketingu jest sporo. Najważniejsze z nich to:

  • Kreowanie wizerunku eksperta w branży;
  • Budowanie zaangażowanej społeczności potencjalnych klientów;
  • Docieranie do nowych odbiorców;
  • Zwiększanie rozpoznawalności firmy;
  • Wzrost sprzedaży;
  • Zaspakajanie ciekawości i potrzeb odbiorców;
  • Podwyższanie wartości merytorycznej strony i bloga;
  • Oddziaływanie na widoczność strony w wyszukiwarce;
  • Wiele możliwych formatów, by wykorzystać marketing treści.

Różne formaty wykorzystania content marketingu

Content to treść, ale co istotne – nie tylko w formie tekstowej, publikowanej w sposób ciągły np. na stronach internetowych, blogach. To także treści w formie graficznej, zdjęcia, a nawet produkcja wideo. Content marketing może być ponadto realizowany poza internetem – wartościowe treści dostarcza się wówczas klientom za pomocą prasy branżowej, gazetek, folderów, ulotek, ale i bilbordów.

Stworzenie dobrej jakości tekstu czy grafiki to połowa sukcesu – niesamowicie ważną rolę odgrywa dobieranie właściwych kanałów jej dystrybucji. Powinny one być dostosowane do typu contentu oraz grupy docelowej, która te treści będzie odbierać. Do wyboru jest nieskończona liczba możliwości – od postów w social mediach, przez prowadzenie bloga, mailing, artykuły sponsorowane, gościnne wpisy, nagrania wideo, podcasty, aż po newslettery czy ebooki.

Każda forma komunikatu, który niesie za sobą wartościową dla odbiorcy treść, może być uznana za content marketing. Szczególnie, jeśli dodatkowo treści te generują konwersję i realizują cele marketingowe firmy – budują rozpoznawalność marki, informują o produktach i usługach, kreują wizerunek firmy.

By adminbp

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

Strona korzysta z plików cookies, aby korzystać z naszego portalu zaakceptuj - politykę prywatności.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close